Otváracie hodiny
Blog

Ovsená kaša

27. 09. 2018

Ovsená kaša

1 porcia

 

Ingrediencie

1-2 hrste ovsené vločky

2 dcl mlieka

1 čajovú lyžičku masla

Himalájska soľ

cukor

 

Postup

Do hrnca  si nalejeme mlieko, pridáme ovsené vločky. Počas varenia miešame kým kaša nezhustne. Pridáme cukor, alebo med na osladenie. Na zjemnenie vmiešame trochu masla. Ja používam aj štipku soli. Servírujeme s nastrúhaným jablkom. Dochucovať môžete ľubovolným ovocím napríklad banám, čučoriedky, maliny, marhule, broskyne, goji, chia semienka. Samozrejme, že môžete používať aj ľubovolné korenie, kardamom, vanilku, klinčeky, škoricu. Môžete použiť nastrúhanú citónovú, alebo pomarančovú chemicky neošetrovanú kôru. Posypať môžete kakaom, píniovými  orieškami, alebo semienkami z tekvice či sezamu. Sú to veľmi jednoduché a rýchle raňajky, ktoré zasýtia školákov aj športovcov.

Moja rada

Kašu nalievame do taniera, alebo inej mištičky, ktorú sme si predom vypláchli studenou vodou, vtedy sa tak nelepí na tanier. Ak ste alergický na kravské mlieko,  môžete ho nahradiť iným rastlinným liekom, alebo jednoducho vodou. 

 

Môj tip

Často používam mandľové mlieko a arašidové malo, ktoré si pripravujem sama.  V obchode dostanete kúpiť aj bezlepkové ovsené vločky, ktoré sú vhodné aj pre celiatikov.

 

Ovsená kaša