Otváracie hodiny
Blog
Vyprážané pirohy
 
 
Vyprážané pirohy sú ako jedlo veľmi chutné, ale pozor na zvýšený cholesterol, pridajte si k tomu veľa zeleniny a kyslú smotanu.
Napríklad taká kukurica neškodí a dokáže Vášmu telu pomôcť a znížiť tak nepriaznivé účinky cholesterolu. Je nutrične veľmi bohatou potravinou a zdrojom dôležitých látok a energie pre naše telo a mozog.
 
 
Zdroje
 
Kukuričné zrná majú nezvyčajne vysoký obsah vitamínov skupiny B, najmä thiamínu (B1), biotínu (B3), kyseliny pantoténovej (B5) a kyseliny listovej (B9), ktoré sú potrebné na správne fungovanie našich orgánov a metabolické procesy organizmu. Draslík v kukurici sa podieľa na udržiavaní normálneho krvného tlaku i funkcii srdca a znižuje riziko infarktu a mozgovej mŕtvice. 
S kukuricou budú vyprážané pirohy hneď ľahšie stráviteľné. Kukurica je vhodná aj pre celitikov.
Z kukurice sa vyrába kukuričná múka, ktorou si môžete posypať dosku, aby sa Vám na doske cesto neprilepilo.
 
 
Recept
Vhodné aj pre bezlepkárov
 
Ingrediencie
 
300 g múky bezlepkovej fariny, alebo JIZERKY
1 vajce
kukuricu - plechovku
Himalájsku soľ
2-3 dl vlažnej vody
 
 
Pracovný postup
 
Z múky vajca a vody 3 štipky himalájskej soli si pripravte - zpracujte cesto na pirohy, ktoré potom rozvaľkáte, vykrojite kolieska a plnite plnkou z kukurice. Kolieska preložte na polovicu a okraje dobre postláčajte, aby plnka nevytiekla. Takto pripravené vyprážajte na repkovom oleji.
 
 
Vyprážané pirohy