Otváracie hodiny
Blog
Mrkvový šalát
Vhodné aj pre bezlepkárov
 
 
Ingrediencie
 
500 g Mrkva (je najlepšia v Bio kvalite od pestovateľov )
Citrónová šťava (z jedného citrónu)
Trstinový cukor (podľa potreby)
Zlaté hrozienka (môže byť jedna hrsť)
 
Postup
 
Očistenú a na jemno  nastrúhanú mrkvu zalejeme citrónovou šťavou, pridáme namočené zlaté hrozienka a dosladíme podľa potreby trstinovým cukrom. Všetky ingrediencie zľahka premiešame, necháme chvíľku v chladničke odstáť a podávame samostatne, alebo ako šalát k hlavnému chodu.
 
Moja rada
 
Miesto trstinového cukru môžete pridať aj kokosový cukor, má nízky glykemický index. Ak nemáte po ruke zlaté hrozienka, tak môžete použiť aj hrozienka Thomson od firmy Country Life. Ja som pridala slnečnicové semienka a trošku cédrového oleja na dochutenie. Na tomto šaláte si pochutia celiatici, aj diabetici. Zdroj betakaroténu, ktorý obsahuje mrkva potrebujú malé deti a ľudia, ktorí sú náchylní na časté prechladnutia, zdravý vývin očí a ostrého videnia.
Vhodné je jesť mrkvový šalát  niekoľko mesiacov pred dovolenkou, lepšie sa vám opáli pokožka, ktorá bude navyše pružnejšia.
 
 
Mrkvový šalát