Otváracie hodiny
Blog

Beh

22.01.2019

 

Zdravý životný štýl tvoria hlavne zdravé stravovanie (superpotraviny), primerané množstvo pohybu, dostatočné množstvo kvalitného spánku a radosť zo života.
 
 
 
Beh
 
Behanie je ideálne v každom ročnom období, či už ak chcete chudnúť, alebo len tak, lebo sa chcete cítiť dobre a byť jednoducho  zdraví a fit. Behanie je práca fyzická ako aj psychická. V poslednom čase beh zažíva veľké boom. Behajú snáď všetci na veku nezáleží. Obyčajní ľudia, ale aj celebrity. Beh učaroval  spevákom, moderátorom, či hercom. No a bežci sa nájdu aj medzi seniormi.
 
 
Ako správne behať
 
Rýchlosť je pri behaní dôležitá, ale to neplatí  pre tých, ktorý sú  začiatočníci. Svoj beh si prispôsobte tempu, ktoré vaše telo zvládne. Určte si trasu, a keď zistíte, že viete zabehnúť ešte ďalej, tak to skúste. Hlavné je, aby ste sa zbytočne nepresilili.
 
 
Pri behu sa vyplavujú
 
Pri pohybe sa v tele vyplavujú endorfíny. Sú to látky svojou štruktúrou i účinkami podobné heroínu a morfínu.
 
 
Na čo pôsobí behanie
 
Posilňuje imunitu, spaľuje tuky
Stimuluje kardiovaskulárny systém, vplýva na funkciu srdca a ciev
Prispieva k znižovanie krvného tlaku
Posilňuje kosti, šľachy a väzivo
Regeneruje pečeň, obličky a pankreas
Zlepšuje trávenie a peristaltiku čriev, zabraňuje nadúvaniu
Vylepšuje spánok, lebo pobyt na vzduchu pred spaním je oddávna  liekom 
Beh posilňuje svaly, fyzickú kondíciu a má blahodarné účinky na našu myseľ 
Zvyšuje okysličenie tkanív  a mozog vykazuje väčšiu aktivitu
Behaním sa cítite slobodní a mladí
Ženám sa posúva nástup menopauzy
Bežci sú lepší milenci
Pohybom  v prírode dokážete zahnať všetky smútky, depresie a zlomené srdcia
Behaním prispejete k zdravšiemu životnému štýlu
Behanie je droga, preto nebudete potrebovať iné drogy ako alkohol, cigarety a podobne
Beh koriguje závislosť a utužuje pozitívne návyky
 
 
Prečo je dôležité behať
 
Beh je lacný a časovo nenáročný, bežať môžeme kedykoľvek sa vám zachce, ráno pred prácou, po práci, večer pred spaním, v noci keď nemôžete zaspať, cez víkend. 
 
Najdôležitejšou príčinou toho, že vás beh zbavuje stresu, je však psychické odreagovanie sa. Športujúci človek väčšinou myslí na to, čo práve u neho  robí. Alebo na to, ako ho bolia nohy a lapá po dychu. Prestáva sa zaoberať stresujúcimi okolnosťami bežného života.
Pozitívne účinky umocňuje aj dobrý pocit z toho, že robíme niečo zdravé a všeobecne uznávané či obdivované. Každé, hoci len drobné pozdvihnutie sebavedomia, má na celkový psychický stav zázračné účinky.
Pravidelné, najlepšie každodenné behanie je dokonca súčasťou terapie pri depresiách. Stačí 30 minút vo voľnejšom tempe.
Beh, podobne ako väčšina aeróbnych aktivít, má vedecky overený pozitívny vplyv na úzkostné a depresívne stavy. Polhodinové prebehnutie vás až na 24 hodín zbaví pocitov úzkosti. Po dobehnutí sa zníži svalové napätie spôsobené stresom.
 
 
Aká obuv je vhodná 
 
Ak ste sa rozhodli začať behať, tak si určite kúpte bežeckú obuv. Nie nadarmo sa tak volá. Bežecká obuv by vám mala dokonale padnúť a je vhodná do všetkých terénov. Je úplne jedno, či siahnete po značkovej či neznačkovej obuvi, len keď ju budete využívať. Behajte tak, aby vám to bolo príjemné, lebo behanie je šport, pri ktorom ste slobodní  a pritom nezáleží na ničom inom ako na vašej spokojnosti a radosti z pohybu. 
 
Behanie